Krizová komunikace

j klima 2Jan Klíma

Dnes už je poměrně rozšířenou praxí, že firmy mají připravený manuál, podle něhož postupují v případě, když dojde na krizovou situaci a společnost se ocitne pod nepřátelským tlakem médií.

Může se to stát i firmám, které nikdy žádné potíže neměly. Pro management, jenž se musí prioritně věnovat řešení příčin a odvracení důsledků oné krize, není v tu chvíli lehké najít čas a často i správná slova, která by měla být předána vně či dovnitř firmy. V takovém případě více než kdy jindy potřebujete spolehlivého partnera a poradce v této oblasti. Hledat jej ale až ve chvíli, kdy teče do bot, je pozdě. 

V dobře fungující společnosti by mělo existovat něco, co by se dalo nazvat krizovou prevencí. Měl by existovat krizový plán, jak postupovat, a z něho odvozený již zmíněný manuál. Na obojím by se měly podílet společně firma-klient a PR agentura, která v případě problémů sehraje mimořádně významnou roli. Podílí se na formulaci stanovisek k problému, zajišťuje nepřetržitý transfer informací ať už uvnitř firmy nebo vně, komunikuje s novináři a dalšími cílovými skupinami, monitoruje média, vyhodnocuje situaci a podle ní modifikuje další postup. Je-li potřeba, školí management, jak má vystupovat. Prostě všemi způsoby se snaží minimalizovat škody.

V AC&C Public Relations jsme měli zatím štěstí na klienty, kteří byli dobře připraveni, a když se komunikační krize vyskytla, větší problémy nezpůsobila. Není to samozřejmost. Řízení krizové komunikace vyžaduje silné know-how, dlouhodobou a konzistentní firemní komunikaci ale také chladnou hlavu a odvahu pro rychlá a rozhodná řešení. Nikomu stav krizové komunikace nepřejeme, ale pokud by nastal, my jsme připraveni.

Praha, 13. července 2016 – Pro Garanční systém finančního trhu (dříve Fond pojištění vkladů)...

Praha, 28. června - I v letošním roce proběhlo neformální setkání Hypoteční banky s novináři,...

Letos se v nejprestižnější české oborové soutěži utkalo 310 přihlášek. Nejlépe z klání vyšla...

Praha, 13. června 2017 – Rok se s rokem sešel a opět jsme se postarali o symbolické...

Praha -Průhonice, 9. června 2017 - V okolí Průhonic to první červnový čtvrtek pořádně vřelo:...

 

log action log apra 
 log icco
AC&C Public Relations je přední česká komunikační agentura, která je držitelem řady ocenění za PR. Byla založena v roce 1993 a od té doby dlouhodobě poskytuje služby největším domácím i nadnárodním společnostem. S některými z nich spolupracuje i více než deset let.

Hlavními obory AC&C jsou informační technologie, automobilový průmysl, doprava a logistika, FMCG či finanční a poradenské služby.

AC&C Public Relations disponuje týmem zkušených odborníků, v jejichž know-how se kombinuje dlouholetá praxe v poradenství v PR s dokonalou znalostí mediálního světa. 

© 2012 AC&C Public Relations, mapa stránek