Jedlo pre ajťákov (Meal for Geeks)

HR communication for T-Systems Slovakia

3x Zlatá
Česká cena za PR

3x Stříbrná
Česká cena za PR

Shortlist na Projekt roku
Česká cena za PR

foto-kaclova-career

„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky. Nejdřív budila dojem startupu na rozvoz jídla a výherci IT kvízu skutečně dostali slovenský oběd. V krabici si ale přečetli, že za vším stojí T-Systems Slovakia a nabízí jim práci. Na pracovní stoly konkurence jsme vtipně doručili nabídku zaměstnání našeho klienta, zaujali komunitu i média.

Markéta Kaclová

Account Director

KONTEXT A VÝZVA

Zadání bylo dát slovenským ajťákům v ČR (15 000 lidí) informaci o nabídce zaměstnání doma, vytvořit buzz a připravit půdu pro nábor HR nástroji. Jako bonus jsme vytvořili databázi 1594 kontaktů a přímo doručili 10 zájemců o práci.

ŘEŠENÍ

Sázeli jsme na fantazii ajťáků. Díky formulacím typu „Chybí ti v Praze slovenské jídlo? Již brzy ti je nabídneme každý den!“ si lidé začali představovat startup na rozvoz slovenského jídla. Oslovovali nás novináři s otázkami, o co jde. V den launche vyšly velké materiály o tom, kolik Slováků pracuje v českém IT a o faktu, že „T-Systems je láká domů na halušky“. Téma odvysílalo například hlavní zpravodajství ČT.

001
VÝSTUPY A VÝSLEDKY

Události ČT, HN, Aktuálně.cz, Živě.cz, Lupa.cz: to je příklad článků v médiích o kampani. Zasáhli jsme 6 milionů čtenářů online, 900 000 v tisku a stejně v rozhlasu, k tomu zhruba 16 % share TV diváků. Vytvořili jsme buzz,, na sociálních sítích nás zmiňovali influenceři. Kampaň získala v ročníku 2017 nejvíc ocenění v soutěži Česká cena za PR a zvítězila v prestižní soutěži SABRE Awards pro region EMEA.

6 mil.

zasažených čtenářů online

1,8 mil.

zasažených čtenářů tisku a posluchačů rozhlasu

16 %

share TV diváků

5

prestižních ocenění

POUŽITÉ NÁSTROJE

Cílili jsme na ajťáky v office centrech v Praze a Brně. Na facebooku se informace zobrazovaly lidem v okolí center, kteří pracují v IT a umí slovensky. Na LinkedIn jsme cílili přímo na zaměstnance konkrétních firem. Vše podpořily billboardy u office center, reklamní bannery (Zdrojak.cz, Lupa.cz) a letáky rozdávané před centry. Microsite lákala na soutěž o obědy zdarma, po odhalení se obsah změnil na nabídku práce.

5003
2023
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

Crisis communication on the collapse of Sberbank CZ

Crisis communication for the Financial Market Guarantee System

Russian troops invade Ukraine on 24.2.2022. That day, Sberbank CZ clients withdraw deposits en masse. Within two days the bank collapses, panic spreads through the market.

SRNA index: hit and run

Educational campaign for Generali Česká pojišťovna

Did a black cat cross your path? You’ll be out of luck. Did a deer cross your road and you were unharmed? You’re lucky from hell!

How do you sell Audi A8 at an event

Event marketing for Audi

How to address people who are as busy as can be, who belong among leaders in their rank and who are the potential new customers of the new Audi A8?

Meal for geeks

HR communication for T-Systems Slovakia

“Do you work in the Czech Republic and miss Slovak cuisine?” This is how our campaign tried to appeal to Slovak IT guys.

True or fake?

CSR communication for T-Mobile

No one is immune to rumours and misinformation. Neither higher education nor the social bubble of a bigger city helps.

SME EnterPRIZE competition

B2B communication for Generali Česká pojišťovna

The future does not belong only to the big ones. Under this slogan, Generali Česká pojišťovna launched the SME EnterPRIZE competition, which honoured sustainable small and medium-sized businesses in its portfolio.

Margarines for the heart and the planet

Integrated communication campaign for Upfield

Some Czechs, influenced by the past, perceive margarine as something artificial and as a second-class product after butter.

20 Years of T-Mobile: All Fun

Corporate communication for T-Mobile

We used the client´s anniversary on the market as a opportunity to remind people of how our lives have changed over the past 20 years with the mobile phones, doing this in an entertaining way while also taking a look into the future.

Olé, Olé!

B2C product communication for SEAT

Communicating operational car leasing for private customers in a way which would force media to cover the topic and the cars sell like hotcakes.

Grandma, don’t let them rip you off!

CSR communication for the Financial Market Guarantee System

Our project brought free education in financial literacy to elderly citizens. The project received a positive feedback from the public, as well as interest from the media.

How to turn a journalist into fighter?

Product communication for SEAT

When SEAT Arona was launched, we needed to attract the motor journalists’ attention as much as possible.

Decent Coffee

Corporate communication for LMC

Sometimes it pays off to make the journalists a bit angry. They notice the problem, try personally what it means to be part of it, and then happily write about the whole issue.