Obsah pod Křišťálovou lupou

Když se v jedné anketě potká youtuber a bavič s úspěšným...

Ivo Minařík

Ivo Minařík, Senior consultant
19. prosince 2016
KomentářObsah rozhodujeKřišťálová lupa

Když se nad ní zamyslíte, řeknete si, že téměř nic. Až na jedno: oba letos dokázali dodat médiím zajímavý obsah. Z tohoto hlediska je, při vší úctě k Jirkovi Královi, zajímavější Avast. Jeho letošní vítězství ve třech kategoriích, které patřily do kompetence odborné poroty, totiž naprosto jasně ukázalo základní poučku PR. Můžete vybudovat fantasticky výkonnou firmu, můžete dlouhé roky dělat svoji práci na světové úrovni, můžete mít dokonce naprosto pohádkový příběh, zkrátka můžete se třeba rozkrájet, ale dokud vlastně děláte jen svou běžnou agendu, neštěkne po vás ani pes. K tomu, aby utrousil nějaké to haf, musíte udělat něco, co je mimo standard.

V závodech o publicitu vítězí ten, kdo dokáže médiím dodávat zajímavý obsah - tedy něco nového, něco, co tu ještě nebylo. Je úplně jedno, jestli si médium sami vytvoříte, nebo jestli pro svůj obsah dokážete získat nezávislá média. Dokonce ani nezáleží na tom, jaký konkrétně ten obsah je. Jediná důležitá věc je to, aby pro médium a jeho čtenáře, posluchače nebo diváky byl relevantní, aby je zaujal.

Jistě, v briefu najdete i jiné požadavky, například aby obsah podporoval brand, ale to je problém ­kreativy a exekuce. Z hlediska média je tahle podmínka naprosto nedůležitá. Obsahu je k dispozici obrovské množství a neustále vzniká další. Není divu, protože jeho potřeba pořád roste - čím víc je médií, tím víc obsahu potřebují. A tím menší zásah každá jednotlivá zpráva má. Světy těch, kdo nadšeně sledují videa Jirky Krále, a těch, které opravdu zaujala zpráva o koupi AVG Avastem, se téměř neprolínají.

Neplyne z toho vlastně nic nového. To, že obsah je král, že čtenost není vliv a že sledovat pouhý počet výstupů je nesmysl, víme všichni dávno. Letošní Křišťálovka to jen velice názorně připomněla.

SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Být dobrým zaměstnavatelem

Osvícení zaměstnavatelé employer branding nezanedbávají ani v PR, a to ani v době, kdy je potenciálních zaměstnanců (zdánlivě) dost.

Markéta Kaclová
24. července 2018
Markéta Kaclová

Dělat event v létě: zn. Ideál

Teplé letní dny jsou jako stvořené pro příjemné akce na čerstvém vzduchu. Na co si dát pozor, aby vaši hosté z nich domů odjížděli spokojeni?

Sylvie Sekyrová
20. května 2018
Sylvie Sekyrová

Krize z nedostatku informací

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, co se vlastně stalo.

Jan Klíma
2. dubna 2018
Jan Klíma

Ester má ráda teplíčko v botách

Ondřej Bank je jedním ze strůjců fantastického úspěchu Ester Ledecké na olympiádě v Jižní Koreji. Mluvili jsme nejen o tom.

Jan Klíma
14. března 2018
Jan Klíma

Image vytváří vše, co děláme

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád jednoduché.

Martin Frýdl
11. září 2017
Martin Frýdl

10 i více způsobů, jak zazdít event

Stejně jako existuje řada možností, jak z průměrného eventu udělat „bombu“, k dispozici je též mnoho způsobů, jak jej totálně „zazdít“.

Sylvie Sekyrová
26. července 2017
Sylvie Sekyrová

Nic to nechce, jen psát lehce

Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět?

Jan Klíma
7. července 2017
Jan Klíma

Miluj klienta svého!

Malé zamyšlení nad vztahem klient – agentura. Jsou tací, kdo si myslí, že klienta musíš milovat, jinak tvá práce nebude stát za nic. Takže: musí to být láska? Anebo to přece jen není nutné?

Jan Klíma
22. května 2017
Jan Klíma

Obsah pod Křišťálovou lupou

Když se v jedné anketě potká youtuber a bavič s úspěšným podnikatelem v nejlepších letech, který publicitu příliš nevyhledává…

Ivo Minařík
19. prosince 2016
Ivo Minařík