Razíme cestu

Korporátní komunikace pro LMC

1x Stříbrná
Česká cena za PR

1x Golden Sabre Award

Razíme cestu

„Dvou seminářů se zúčastnilo 29 horníků, čtyři z nich nakonec prošli zkouškami a tři z nich se nyní jako programátoři živí. Projekt už žije sám svým životem, celovečerní časosběrný film o jednom z horníků spěje k premiéře. Nejvíc si ale vážíme toho, že spousta lidí přestala považovat i takto nepravděpodobnou změnu profese za nemožnou.“

Markéta Kaclová, Ivo Minařík

Account Director

KONTEXT A VÝZVA

Společnost LMC na nepružnost českého pracovního trhu dlouhodobě upozorňuje. Od provozovatele pracovního portálu se posunula směrem k celoživotnímu původci kariérou, který poskytuje i vzdělávání a informace o atmosféře ve firmách.

Cílem projektu "Razíme cestu" bylo bořit stereotypy o kariérních volbách, ukázat, že posun je možný kdykoli, v jakémkoli směru. Chtěli jsme zahájit diskusi o změně kariéry a o možnostech celoživotního učení. Proto i prvotní bouřlivá reakce médií a vzrušená diskuze části odborné veřejnosti byla ku prospěchu věci.

ŘEŠENÍ

Po jednáních s OKD jsme s LMC nabídli horníkům možnost zúčastnit se úvodního semináře o programování a následně rekvalifikačního kurzu na univerzitě. Dvou seminářů se zúčastnilo 29 horníků, čtyři z nich prošli všemi zkouškami a tři se nyní jako programátoři živí. Média jsme zahrnuli ze začátku jen nepřímo, tiskovými zprávami o proběhlých seminářích, poznámkami na vlastních sociálních sítích. Teprve zahájení rekvalifikačního kurzu se stalo photo opportunity pro regionální média.

Razíme cestu
VÝSTUPY A VÝSLEDKY

Prvním výstupem byl sloupek v Respektu a posty na sociálních sítích, následovala široká diskuze o tom, zda je možné, aby se kdokoli starší nebo nestudovaný stal programátorem. Pak už o odvážných hornících vysílal Český rozhlas, Česká televize, TV Nova, příběh přinesl Blesk… Od druhého semináře se k nám připojil tým z FAMU a natáčel časosběrný dokument Nová šichta. Tomáš Hisem vystoupil na TEDx v Praze v roce 2018.  I v rozhovorech na jiná témata se objevovaly odkazy na „horníky“.

12 mil.

zasažených čtenářů online

3,5 mil.

posluchačů rozhlasu Ceského rozhlasu

40 %

share TV diváků

2

prestižní ocenění

POUŽITÉ NÁSTROJE

Čtenáři médií a fanoušci projektu měli možnost sledovat cestu horníků z dolu na severu Moravy za klávesnici, svým způsobem to byla reality show, jejíž výsledek jsme nedokázali předpovědět. Tiskové zprávy o proběhlých úvodních seminářích nezaujaly tolik jako sloupek v Respektu o osobním prožitku intelektuálů s dvacítkou horníků na šachtě v Paskově. Příběh sedmičky horníků, kteří se rozhodli naučit na přijímací zkoušky na VŠB-TU, přitáhl pozornost zejména celostátních médií. Při nástupu na rekvalifikační kurz už jsme uspořádali malou photo opportunity pro regionální média.

Razíme cestu
Razíme cestu
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

Razíme cestu

Korporátní komunikace pro LMC

I sami horníci si klepali na čelo, když četli naše letáčky s pozvánkou na seminář s úvodem do programování.

Audi quattro Cup

Golfový turnaj pro Audi

Více než 25 let se v České republice organizuje golfový turnaj pro zákazníky Audi, specifický svými pravidly i formátem hry.

Jedlo pre ajťákov

HR komunikace pro T-Systems Slovakia

„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.

Jak se prodává Audi A8

Event marketing pro Audi

Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny  do českých hor?

Daň na naftu

B2B komunikace pro DKV Euro Service

Jak posílit loajalitu zákazníků? Přesvědčit je, že znáte jejich problémy, stojíte na jejich straně a nebojíte se za ně bojovat.

Olé, Olé!

B2C produktová komunikace pro SEAT

Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.

Slušná káva aneb jak vytrolit novináře

Korporátní komunikace pro LMC

Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.

Z novináře bojovník?

Produktová komunikace pro SEAT

Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjmečných akcí…

20 let T-Mobile: Žádná nuda

Korporátní komunikace pro T-Mobile

Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.

Babi, dědo, nenechte se obrat!

CSR komunikace pro Garanční systém finančního trhu

V rámci našeho projektu se bezplatně vzdělávají senioři 60+ ve finanční gramotnosti. Projekt získává ohlas ve veřejnosti i pozornost médií.