Babi, dědo, nenechte se obrat!
CSR komunikace pro Garanční systém finančního trhu

Babi, dědo, nenechte se obrat!, je hlavní sdělení našich ambasadorů – vysokoškolských absolventů z ekonomických oborů - se kterým objíždějí celou republiku. Spolupracujeme s desítkami univerzit třetího věku a několika seniorskými organizacemi v celé řadě regionů, kde pořádáme edukativní přednášky podporující finanční gramotnost. V přednáškových sálech bývá plno a cílová komunita je zaujata a hojně se doptává. Zájem projevují i regionální média.
Olga Pásková
Account Manager

KONTEXT A VÝZVA
Senioři čím dál častěji přicházejí o své celoživotní úspory. Buď se stanou obětí podvodníků (různých finančních poradců), anebo uloží své úspory do pochybných institucí, které dříve nebo později vyhlásí bankrot. Proto jim vysvětlujeme, jak se k takovým nabídkám stavět a co dělat v krizových situacích. Také je nutné představit instituce, které zajistí klientovi peníze v případě krachu finanční instituce. V neposlední řadě seniorům radíme, na koho se v případě problémů obrátit. V rámci přednášek není nikdy nabízen žádný finanční produkt či služba.
Idea projektu je postavena na všeobecném povědomí o tom, že existují tzv. šmejdi i ve finančních službách a že nejvíce ohroženou skupinou jsou právě senioři. U univerzit třetího věku jsme předpokládali zájem cílové skupiny o vzdělávání, proto jsme se na ně primárně obrátili. Nejen v nich, ale i v rámci dalších seniorských sdruženích se zprávy o projektu rychle rozšířily, a to s pozitivním ohlasem.

VÝSTUPY A VÝSLEDKY
V rámci projektu proběhlo celkem 16 akcí, a to jak v rámci Univerzity 3. věku, Akademií 3. věku, tak různých dobrovolných spolků pro seniory - v našem případě Sensen, StudentPoint. Oslovených seniorů bylo téměř šest stovek.
16
akcí
600
seniorů
POUŽITÉ NÁSTROJE
Oslovili jsme univerzity třetího věku v několika regionech. Záměrně jsme vynechali Prahu, jelikož problém je nutné přednostně řešit v menších regionech, kde je cílová skupina nejvíce ohrožena. S vedením oslovených organizací jsme dohodli konkrétní strukturu projektu. Naše nabídka se přizpůsobovala požadovaným potřebám v dané lokalitě. Absolventi přednášek dostali reklamní předměty a také edukativní brožuru.

