Jak z novináře udělat bojovníka?
Produktová komunikace pro SEAT

Při uvedení vozu SEAT Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost motoristických novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí, že není snadné je něčím zaujmout. Využili jsme spojení s ambasadorem značky Benem Cristovao, mistrem světa v brazilském jiu-jitsu. Věřili jsme, že moment překvapení, spojený s výjimečným zážitkem s tímto vozem, zafunguje. „Donutili“ jsme nic netušící novináře se převléct do sportovního oděvu a postavili je v tělocvičně na tatami.
Zorka Mašková
Key Account Manager
KONTEXT A VÝZVA
Zadání bylo představit malé SUV SEAT Arona. Při uvedení produktu na český trh byl použit komplexní komunikační mix včetně testování vozů a maximální využití sociálních sítí. Vyvrcholením bylo uspořádání netradiční tiskové konference. Cílem bylo získat mediální pozornost při prezentaci běžného produktu, důraz na kvalitu a výjimečnost vozu v aktuálně velmi obsazeném segmentu. Velký důraz při plánování netradiční tiskové konference byl kladen na moment překvapení a pečlivou přípravu aktivit spojených s ambasadorem značky SEAT.
ŘEŠENÍ
SEAT Arona je svižný městský crossover pro a my jsme novinářům umožnili si jeho kvality v průběhu testovacích jízd, spojených s tiskovou konferencí, plně vyzkoušet. Novináře jsme nepozvali na tradiční tiskovou konferenci, ale na zážitek v rámci claimu: „Jdi svou cestou“. Upoutali jsme tak jejich pozornost na nový vůz a „donutili“ k netradičním sportovním aktivitám.

VÝSTUPY A VÝSLEDKY
V médiích se v souvislosti s postupným uváděním nového modelu SEAT Arona a po tiskové konferenci objevilo celkem 365 výstupů a vyšlo 41 velmi pozitivních testů vozu ve všech hlavních motoristických, mainstreamových i lifestyle médiích.
Tonalita byla nadprůměrně pozitivní. Výsledkem bylo uzavření 1492 objednávek a 469 vozů bylo již předáno zákazníkům, což je v daném segmentu trhu výborné skóre.
365
výstupů v médiích
41
pozitivních testů
1492
objednávek
POUŽITÉ NÁSTROJE
Vozy SEAT Arona jsme novinářům předali v nákupním centru. Během následujících tří hodin se měli vydat do centra města a při cestě uskutečnit neobvyklý úkol: zakoupit upnuté sportovní oblečení. Proč, to nevěděli.
Cílem jejich cesty byla speciální tělocvična, vybavená tatami. Zde proběhla krátká tisková konference a představení nové Arony, na kterou navázal trénink jiu-jitsu u s Benem Cristovao, populárním zpěvákem a mistrem světa v brazilském jiu-jitsu. Do tréninku se přítomní novináři zapojili a po prvním momentu překvapení tyto aktivity s velkým bojovým zápalem užili. Při společné večeři s Benem se novináři shodli, že to pro ně byl výjimečný zážitek, ale že by sami dobrovolně aktivitu tohoto typu nevyhledali.
