SME EnterPRIZE: soutěž na podporu udržitelného podnikání

B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu

Stříbrná
Česká cena za PR Lemur

Budoucnost nepatří jen velkým. Pod tímto heslem spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, která ocenila udržitelně podnikající malé a střední firmy ve svém portfoliu. Data z řady výzkumů totiž ukázala jasnou spojitost mezi udržitelným podnikáním a finanční výkonností firem a jejich odolností v krizích.

Soutěž pod záštitou jedné z největších českých ekologických nadací vytvořila bonus z členství v pojistném kmeni pojišťovny a přitáhla mediální pozornost k výhodám udržitelného podnikání u SME. Ze soutěže vytvořila značku, kterou dále rozvíjíme.

cambora
Jan Čambora

Account manager

jaskova
Běla Jašková

Senior Consultant

KONTEXT A VÝZVA

Využít jsme měli existující značku soutěže SME EnterPRIZE, která vznikla před lety v Itálii a v roce 2021 se měla rozšířit do dalších zemí. Pro soutěž bylo třeba vymyslet zcela nový koncept, se kterým pojišťovna v prvním ročníku osloví malé a střední firmy ve svém portfoliu, přičemž tento kontakt využije k posílení existujících obchodních vztahů.
Měli jsme tři cíle:

  1. Posílit vztahy mezi pojišťovacími poradci a SME klienty v jejich portfoliu.
  2. Ocenit a zviditelnit kvalitní udržitelné projekty, které se stanou inspirací pro ostatní společnosti.
  3. Vytvořit funkční mechanismus a značku soutěže v udržitelném podnikání, která se následně otevře všem malým a středním firmám bez omezení na klientský kmen Generali České.
ŘEŠENÍ

S největší moravskou nadací zaměřenou na ochranu přírody Veronica jsme připravili detailní koncept soutěže včetně veškerých hodnotících mechanismů. Jako porotce v rámci soutěže jsme oslovili kapacity z praxe i akademické sféry.

O soutěži nám pomohlo dát vědět mediální partnerství: Využili jsme Deník, CzechCrunch a spolupracovali jsme i s odbornými médii.

Jak téma udržitelného podnikání a značku soutěže udržet ve veřejném prostoru i po konci soutěže? Na „hluché období“ jsme naplánovali sérii webových workshopů s odborníky, kterou jsme pod značkou soutěže uspořádali.

SME EnterPRIZE_vyhlaseni vitezu
VÝSTUPY A VÝSLEDKY

Soutěže se zúčastnilo přes 30 firem z portfolia klienta. Mediální výstupy zasáhly přes 4 miliony čtenářů. Odborné workshopy zhlédly stovky zástupců firemní veřejnosti.

Díky soutěži prohloubili pojišťovací poradci vztahy se stovkami relevantních firem z portfolia, což zvýšilo potenciál nového byznysu a zároveň profiluje GČP jako společnost, která podporuje nové trendy v podnikání.

Na základě úspěchů soutěže bylo rozhodnuto o jejím pokračování. Hned příští se otevřela všem malým a středním českým firmám, které podnikají udržitelně. Počet přihlášek se téměř ztrojnásobil.

4

miliony zásah

30

zúčastněných firem

POUŽITÉ NÁSTROJE

Vytipované firmy s nabídkou účasti v soutěži oslovovali správci jejich pojistné smlouvy. Šlo o výbornou příležitost, jak firmám představit tento klientský „bonus“ a zároveň podpořit existující klientské vztahy.
Širší veřejnost jsme o soutěži informovali skrze mediální partnerství. Díky němu jsme zároveň do veřejného prostoru dostali téma udržitelného podnikání malých a středních firem a vyzdvihli jeho ekonomický přínos pro zdraví firem.
V šíření tohoto sdělení nám pomohla i série workshopů, kterou jsme zorganizovali a nabídli všem přihlášeným po konci soutěže. Na nich vystoupili nezávislí odborníci a firemní veřejnosti poradili např. s možností čerpání dotací na udržitelné projekty nebo PR prezentací udržitelného byznysu.

SME EnterPRIZE_JavornikCZ_3
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

Krizová komunikace k pádu Sberbank CZ

Krizová komunikace pro Garanční systém finančního trhu

Ruská vojska přepadají 24.2.2022 Ukrajinu. Ten den klienti Sberbank CZ masově vybírají vklady. Do dvou dnů banka krachuje, trhem se šíří panika.

Margaríny pro srdce i planetu

Integrovaná komunikace pro Upfield

Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem.

Sražení a nabouraní

Edukační kampaň pro Generali Českou pojišťovnu

Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí!

Dříč roku

B2C komunikace pro Kofolu

Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano.

Soutěž SME EnterPRIZE

B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu

Pod heslem „Budoucnost nepatří jen velkým“ spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, oceňující udržitelně podnikající malé a střední firmy.

Z novináře bojovník?

B2C komunikace pro SEAT

Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí…

Jak se prodává Audi A8

B2C komunikace pro Audi

Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny  do českých hor?

Slušná káva

Korporátní komunikace pro LMC

Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.

Jedlo pre ajťákov

HR komunikace pro T-Systems Slovakia

„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.

20 let T-Mobile: Žádná nuda

Korporátní komunikace pro T-Mobile

Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.

Olé, Olé!

B2C komunikace pro SEAT

Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.

Daň na naftu

B2B komunikace pro DKV Euro Service

Jak posílit loajalitu zákazníků? Přesvědčit je, že znáte jejich problémy, stojíte na jejich straně a nebojíte se za ně bojovat.