Sražení a nabouraní
Edukační kampaň pro Generali Česká pojišťovna
1x Zlatá
Česká cena za PR Lemur
Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí! Na českých silnicích roste počet srážek vozidel se zvěří. Generali Česká pojišťovna se to rozhodla změnit. Začala na základě dat od Centra dopravního výzkumu vydávat index SRNA. Ten mapuje nejčastější místa srážek se zvěří a porovnává míru rizika střetu mezi kraji a okresy. Index také motoristům radí, jak předejít zbytečným škodám na autech i zdraví.

Zdenka Učňová
Senior Account Director

Olga Pásková
Key Account Manager

Jan Čambora
Account Manager
KONTEXT A VÝZVA
Měli jsme vytvořit komunikaci indexu zpracovávaného Centrem dopravního výzkumu a pojišťovnou Generali. Index na základě údajů Policie ČR dvakrát ročně mapuje srážky se zvěří a výši takto vzniklých škod. Cílem bylo profilovat pojišťovnu jako experta na pojištění a připojištění vozidel, vzdělávat řidiče a přispět k snížení počtu nehod. Cílovou skupinou byli všichni řidiči v Česku.
ŘEŠENÍ
Rozhodli jsme se dát číslům život a zasadit je do kontextu. Představit je srozumitelnou, ale komplexní formou. A spolu s tím řidiče poučit, jak se chovat v krizových situacích. Index jsme nazvali SRNA. Nejde jen o zvíře, ale i o zkratku toho, co index mapuje – SRaženou zvěř a NAbouraná auta.
Bylo třeba přinést zajímavé údaje celostátním i regionálním médiím. Počty nehod, jejich četnost a výši škod jsme proto zpracovali na úrovni okresů, krajů i v celostátním měřítku. Doplnili jsme i rady, jak těmto nehodám předcházet a co dělat, když ke sražení zvěře dojde.
Prezentace indexu obsahovala nejen počty nehod, ale i srovnání a čísla ve snadno představitelné formě. Z údaje o počtu nehod jsme třeba vytvořili sdělení, že v průměru na každém pátém kilometru českých silnic řidičům hrozí srážka se zvěří. Výši škod jsme komunikovali pomocí reálných příkladů, jakou škodu srážka se srnou nebo divokým prasetem způsobí u konkrétních typů vozidel.
Vše jsme komunikovali tak, aby si to dokázal představit každý řidič. Naše aktivity jsme naplánovali na jaro a podzim, kdy jsou střety se zvěří nejčastější.

VÝSTUPY A VÝSLEDKY
Pojišťovna Generali si díky projektu přisvojila téma střetu se zvěří. První vydání indexu získalo přes 70 výstupů v médiích, např.:
Česká televize, Blesk, AHA!, Metro, 5plus2, Aktuálně.cz, MF Dnes, regionální mutace Deníku, regionální vysílání Českého rozhlasu, Autonoviny, Autoweek, Autobible, Svět motorů, AutoTIP, Auto Expert
SRNA index měl v médiích úspěch. Proto jsme na jaře 2022 publikovali už jeho šesté vydání!
70
mediálních výstupů
1
prestižní ocenění
POUŽITÉ NÁSTROJE
Uspořádali jsme workshop, kde jsme index detailně představili klíčovým novinářům. Vedle odborníka z CDV byli mezi mluvčími také nestranní experti, například zástupce myslivců nebo odborník na zvěř.
Následně jsme médiím distribuovali tiskovou zprávu s infografikou. Zaměřili jsme se na motoristická, celostátní a regionální média. Každému médiu jsme poskytli údaje na míru, pro lokální tituly jsme připravili i regionálně adaptované grafické podklady.
