Daň na naftu
B2B komunikace pro DKV Euro Service
2x Zlatá
Česká cena za PR

Jak posílit loajalitu zákazníků? Přesvědčit je, že znáte jejich problémy, stojíte na jejich straně a nebojíte se za ně bojovat. Přesně tak jsme postupovali u našeho klienta DKV Euro Service v projektu Daň za naftu. Šlo tedy primárně o B2B komunikaci nepřímou cestou prostřednictvím médií.
Radka Mlejnková
Key Account Manager

KONTEXT A VÝZVA
Využili jsme zvýšení spotřební daně z pohonných hmot a související problémy dopravců v ČR – téma, které se v té době jako červená nit táhlo celým mediálním prostorem a představovalo pro dotčené firmy skutečnou výzvu. DKV Euro Service jako vedoucí evropská firma v oblasti služeb dopravcům dokáže na základě svých velkých dat odhadovat zajímavé trendy. Díky tomu jsme jako první dokázali předpovědět odliv tankování z ČR do sousedních zemí a tuto skutečnost využít k masivní komunikaci ve prospěch zákazníků DKV.
ŘEŠENÍ
Cílem bylo DKV představit jako experta v oblasti nákladní přepravy a logistiky a zároveň jako společnost hájící zájmy svých současných i budoucích klientů. Problematika cen nafty je téma, na kterém jsme mohli názorně ukázat zkušenosti a odbornost klienta. Předem jsme definovali kroky rozdělené do celého roku – prognóza, potvrzení, dopad.
První fáze odstartovala tiskovou zprávou „DKV předpokládá nárůst tankování českých kamionů v cizině“, druhá fáze pokračovala tiskovou zprávou „Potvrzeno: čeští dopravci jdou za levnější naftou do zahraničí“ a regionálním setkání s novináři na Severní Moravě (zde byl maximální rozdíl cen v ČR a v sousedním Slovensku a Polsku). Pro závěrečnou fázi jsme zvolili formu tiskové konference, na níž jsme komunikovali negativní dopady zvýšené daně. Během všech fází jsme návazně na první impulsy aktivně umísťovali do klíčových médií rozhovory a texty o příslušné problematice. Kromě odlivu tankování a zvýšených nákladů pro dopravce jsme kladli důraz také na konkrétní negativní dopad pro stát.

VÝSTUPY A VÝSLEDKY
Společnost DKV potvrdila, že její současní klienti jasně pozitivně zmiňovali vedenou kampaň, zároveň byl zaznamenán výrazný nárůst nového byznysu, kdy noví klienti uváděli jako motiv kontaktování DKV právě informace o vedené kampani. Bylo publikováno více než 140 výstupů v podobě článků, citací a rozhovorů v denících, odborných médiích a na zpravodajských serverech.
140
mediálních výstupů
2
Prestižní ocenění