Slušná káva aneb jak vytrolit novináře

Korporátní komunikace pro LMC

Slušná káva aneb jak vytrolit novináře

Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou. Jen musíte najít hranici, kam až se dá zajít.

Markéta Kaclová

Account Director

KONTEXT A VÝZVA

Česká personalistika trpí nešvarem. Odpověď na svůj životopis nedostane včas (do 14 dnů) 68 % lidí. To poškozuje image firem, ale také našeho klienta LMC. Lidé ztrácejí důvěru v celý systém zprostředkování práce. Kampaň AC&C PR ukázala, jaké to je, když vás někdo ignoruje. Klient schválil i odvážný krok „vytrolit“ novináře.

ŘEŠENÍ

Novináře i cílové skupiny jsme chtěli vystavit osobní zkušenosti se situací, kdy je druhá strana ignoruje. Vytvořili jsme fiktivní firmu Slušná káva a dali jí do vínku web i FB stránku. Novinářům jsme nabídli dovoz kávy do kanceláře, kávu jsme také prodávali ve stánku na ulici. Zákazníky u stánku jsme ale nechávali čekat. Kávu jsme novinářům nepřivezli a nereagovali ani na stížnosti. Účel hry jsme odhalili den poté na tiskové konferenci – novináři šli na TK LMC „k problému na trhu práce“ a teprve na místě se dozvěděli, že Slušná káva, která je naštvala, jsme byli my. V tu chvíli pochopili, jak se cítí lidí, kterým na jejich zaslaná CV nikdo neodpovídá.

Slušná káva aneb jak vytrolit novináře
VÝSTUPY A VÝSLEDKY

O Slušné kávě se dozvědělo během 14 dnů ve 20 článcích 6,017 mil. lidí online, 1,28 mil. v denících a odborných médiích, včetně těch nejzásadnějších v Blesku, Právu a na iDnes.cz. Kampaň na Facebooku jsme mířili na personalisty, video vidělo 33 709 lidí, průměrně 2:36 minut, na web Slušné kávy jsme přivedli 136 930 lidí. Počet včasných odpovědí na zaslané životopisy se v důsledku celé kampaně zvedl z 38 na 47 %.

6 mil.

zasažených čtenářů online

1,28 mil.

zasažených čtenářů v denících a odborných médiích

136 tis.

návštěvníků webu Slušná káva

POUŽITÉ NÁSTROJE

Na farmářském trhu jsme postavili stánek a (nepříliš ochotně) prodávali kávu. Ze záběrů skryté kamery jsme vytvořili video s reakcemi zákazníků, informaci o podstatě problému a komentáři expertů (viz odkaz níže). Video jsme využili jako základní nástroj v hlavní části kampaně. S argumentací nám pomohli experti - odborník na etiketu Ladislav Špaček, social media guru Eliška Vyhnánková, psycholožka Marta Boučková nebo HR ředitel Alza.cz Marek Premus. Pro spolupráci jsme získali také několik dalších influencerů na sociálních sítích, kteří pomohli rozjet „flame“ na Slušnou kávu.

A především jsme vytrolili několik desítek novinářů. Nabídli jsme jim kávu s dovozem do redakce, nepřivezli ji, na jejich stížnosti nereagovali. Až druhý den ráno na ně čekal balíček s omluvou a tiskovou zprávou. Zároveň jsme na TK odhalili spojení Slušné kávy a problému na HR trhu. Mohli jsme jim nabídnout i skutečné „oběti“, které jsme vyhledali v komentářích na Facebooku LMC a získali pro spolupráci.

Slušná káva aneb jak vytrolit novináře
Slušná káva aneb jak vytrolit novináře
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

Audi quattro Cup

Golfový turnaj pro Audi

Více než 25 let se v České republice organizuje golfový turnaj pro zákazníky Audi, specifický svými pravidly i formátem hry.

Jedlo pre ajťákov

HR komunikace pro T-Systems Slovakia

„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.

Jak se prodává Audi A8

Event marketing pro Audi

Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny  do českých hor?

Daň na naftu

B2B komunikace pro DKV Euro Service

Jak posílit loajalitu zákazníků? Přesvědčit je, že znáte jejich problémy, stojíte na jejich straně a nebojíte se za ně bojovat.

Olé, Olé!

B2C produktová komunikace pro SEAT

Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.

Slušná káva aneb jak vytrolit novináře

Korporátní komunikace pro LMC

Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.

Z novináře bojovník?

Produktová komunikace pro SEAT

Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjmečných akcí…

20 let T-Mobile: Žádná nuda

Korporátní komunikace pro T-Mobile

Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.

Babi, dědo, nenechte se obrat!

CSR komunikace pro Garanční systém finančního trhu

V rámci našeho projektu se bezplatně vzdělávají senioři 60+ ve finanční gramotnosti. Projekt získává ohlas ve veřejnosti i pozornost médií.