Olé, Olé!
B2C produktová komunikace pro SEAT
1x Zlatá
Česká cena za PR
1x Stříbrná
Česká cena za PR

Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly. Zdá se to nemožné? Není. Jen musíte postavit na hlavu zažité postupy. Tedy nikoliv vyvinout produkt a pak přemýšlet, jak ho komunikovat, ale rovnou vymyslet něco, co má v sobě maximální komunikační potenciál. Navíc musíte být první, koho to napadne.
Zorka Mašková
Key Account Manager
KONTEXT A VÝZVA
Automobilová značka SEAT přicházela s produktem SEAT OLÉ (operativní leasing pro fyzické osoby) do nepříliš využívaného segmentu na trhu financování automobilů. Abychom tento produkt zatraktivnili, připravili jsme společně nadstavbu SEAT OLÉ SPORT, se kterou chtěl SEAT oslovit sportovně zaměřené řidiče. Podobný produkt, zaměřený na sportovní modely žádná jiná automobilka nenabídla. Mezi hlavní rizika patřila skutečnost, že mezi českými motoristy stále převládá názor, že je lepší vůz vlastnit než si jej pronajmout. S tím souviselo riziko nezájmu médií a obchodního neúspěchu produktu.
ŘEŠENÍ
S klientem SEAT a jeho kreativní agenturou jsme společně připravili komunikační projekt SEAT OLÉ SPORT. Na operativní leasing jsme nabídli sportovní vozy Seat Leon Cupra. To zatím nikdo neudělal, na operativní leasing jinak koupíte jen samá „nudná“ rodinná auta. Propagaci jsme postavili především na kreativních aktivitách se závodním jezdcem Petrem Fulínem.

VÝSTUPY A VÝSLEDKY
Odezva v médiích byla fenomenální – celkem 131 výstupů včetně celostránkových materiálů, naše videa byla převzata v největších médiích jako novinky.cz nebo auto.cz. Zejména ale bylo uzavřeno 263 smluv na operativní leasing pro fyzické osoby, z toho 129 právě na sportovní vozy – tedy čísla, která vysoce překonala veškerá očekávání. Ke zdánlivě nudnému produktu, jako je finanční instrument, jsme dokázali díky PR přitáhnout mimořádnou pozitivní pozornost médií. To výrazně napomohlo i k celkovému zásadnímu posílení značky SEAT na českém trhu.
131
výstupů v médiích
263
uzavřených smluv
POUŽITÉ NÁSTROJE
Celoroční projekt byl rozfázován a zahrnoval všechny obvyklé PR nástroje. Klíčové bylo upozornit na unikátnost projektu zaměřeného na sportovní vozy. V projektu proto nechyběly takové lahůdky jako souboj závodního vozu SEAT se stíhačkou MiG nebo sjezd z Ještědu, kdy závodní auto jelo po silnici a závodník-biker se řítil terénem.

