Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj komunikace.

Vojtěch Jurásek, Account Director
20. července 2020

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj komunikace (pokud nejste jedna z největších automobilek, která vydává jak na běžícím pásu zprávy o nových modelech, jejich motorizacích či akčních slevách – což jsou témata, která relevantní novináře zajímají a tisknou je). Tiskové zprávy si interně dělíme následovně:

„Pecka“ (odhadem 2 procenta) – zkuste k tomu vymyslet nějakou super kreativní rozesílku, zavolejte předem pár známým novinářům, že budete vydávat věc, kterou by neměli minout, prostě z toho vyždímejte, co se dá. Obvykle to vyjde a publicita je nadprůměrná.

„To by mohlo novináře zajímat“ (8 procent) – pošlete na relevantní novináře. Část jich to použije hned, část schová na později, třeba jako podklad pro trendový text.

„Aby o nás věděli“ (10 procent) – řekněte klientovi, že to asi novináři nevydají, ale je to pro ně relevantní zajímavá informace, kterou si doplní obrázek o firmě a někam si ji založí (ti s dobrou pamětí si na ni můžou v případě potřeby vzpomenout). A pošlete umírněně jen těm, kteří se o obor do hloubky zajímají.

„K ničemu“ (80 procent) – snažte se vysvětlit, že s tímhle je lepší novináře neotravovat. Až to totiž budete příště vydávat něco zajímavého a důležitého, mohlo by se stát, že to novinář bude automaticky považovat za spam a rovnou smaže.

SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autor: Radka Mlejnková | 26. července 2021

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Autor: Michaela Procházková | 25. března 2021

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Autor: Zdenka Učňová | 7. února 2022

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Autor: Vojtěch Jurásek | 20. července 2020

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Home office? Samozřejmě!

Autor: Martin Frýdl | 6. června 2023

V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Autor: Martin Frýdl | 2. prosince 2021

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Autor: Martin Frýdl | 15. listopadu 2021

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Image vytváří vše, co děláme

Autor: Martin Frýdl | 11. září 2017

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

Krize z nedostatku informací

Autor: Jan Klíma | 2. dubna 2018

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …