Uděláme tiskovku na poli, to tu ještě nebylo

Jedním z těžkých úkolů je neustále klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem, zato o něm žádný novinář v životě neslyšel a bude jej půl hodiny hledat.

Zdenka Učňová, Senior Account Director
7. února 2022
KomentářKlientEvent managementSkvělá akceMedia RelationsMedia trénink

Lepší je zvolit tradiční místo, které všichni znají a ideálně se u něj kříží trasy metra, nebo je tam bezproblémové parkování, takže novináři se tam pohodlně a rychle dostanou. Čas a peníze ušetřené sháněním „úžasného“ prostoru lze použít na přípravu co nejlepšího obsahu, který budou novináři považovat za zajímavý. A když už jsme u obsahu: zajímavým je myšleno pro novináře a lidi, kteří jejich články čtou! Takže zapomeňte na nablýskané marketingové fráze a claimy opěvující jedinečnost a unikátnost vašeho produktu či služby a podělte se o autentické informace ze své praxe, zajistěte aktuální výzkum k tématu nebo třeba pozvěte nezávislého odborníka, který nabídne kontext.

Stejné je to s časem. Čas novinářů je to nejcennější, co mají a pokud je o něj zbůhdarma připravíte, příště už k vám nepřijdou. Úvodní prezentace musí trvat maximálně třicet minut a dvacet je lepší varianta. Trvejte na tom a nedovolte klientům nic delšího.

A zábava na tiskovce? Měli jsme jednoho klienta, který se v práci rád bavil a myslím, že to bavilo i novináře. Když jsme například uváděli na trh rodinné tarify, tým klienta vystupoval kompletně oblečený a namaskovaný jako Adams Family. Pokud si ale chcete na tiskovce dělat nějakou bžundu, dělejte si ji sami ze sebe a nenuťte k ní novináře. Ti nepřišli, aby hráli ve vaší show.

SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autor: Radka Mlejnková | 26. července 2021

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Autor: Michaela Procházková | 25. března 2021

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Autor: Zdenka Učňová | 7. února 2022

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Autor: Vojtěch Jurásek | 20. července 2020

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Home office? Samozřejmě!

Autor: Martin Frýdl | 6. června 2023

V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Autor: Martin Frýdl | 2. prosince 2021

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Autor: Martin Frýdl | 15. listopadu 2021

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Image vytváří vše, co děláme

Autor: Martin Frýdl | 11. září 2017

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

Krize z nedostatku informací

Autor: Jan Klíma | 2. dubna 2018

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …