Uděláme tiskovku na poli, to tu ještě nebylo
Jedním z těžkých úkolů je neustále klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem, zato o něm žádný novinář v životě neslyšel a bude jej půl hodiny hledat.

Zdenka Učňová, Senior Account Director
7. února 2022
KomentářKlientEvent managementSkvělá akceMedia RelationsMedia trénink
Lepší je zvolit tradiční místo, které všichni znají a ideálně se u něj kříží trasy metra, nebo je tam bezproblémové parkování, takže novináři se tam pohodlně a rychle dostanou. Čas a peníze ušetřené sháněním „úžasného“ prostoru lze použít na přípravu co nejlepšího obsahu, který budou novináři považovat za zajímavý. A když už jsme u obsahu: zajímavým je myšleno pro novináře a lidi, kteří jejich články čtou! Takže zapomeňte na nablýskané marketingové fráze a claimy opěvující jedinečnost a unikátnost vašeho produktu či služby a podělte se o autentické informace ze své praxe, zajistěte aktuální výzkum k tématu nebo třeba pozvěte nezávislého odborníka, který nabídne kontext.
Stejné je to s časem. Čas novinářů je to nejcennější, co mají a pokud je o něj zbůhdarma připravíte, příště už k vám nepřijdou. Úvodní prezentace musí trvat maximálně třicet minut a dvacet je lepší varianta. Trvejte na tom a nedovolte klientům nic delšího.
A zábava na tiskovce? Měli jsme jednoho klienta, který se v práci rád bavil a myslím, že to bavilo i novináře. Když jsme například uváděli na trh rodinné tarify, tým klienta vystupoval kompletně oblečený a namaskovaný jako Adams Family. Pokud si ale chcete na tiskovce dělat nějakou bžundu, dělejte si ji sami ze sebe a nenuťte k ní novináře. Ti nepřišli, aby hráli ve vaší show.