Uděláme tiskovku na poli, to tu ještě nebylo
Jedním z těžkých úkolů je neustále klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem, zato o něm žádný novinář v životě neslyšel a bude jej půl hodiny hledat.
Zdenka Učňová, Senior Account Director
7. února 2022
Lepší je zvolit tradiční místo, které všichni znají a ideálně se u něj kříží trasy metra, nebo je tam bezproblémové parkování, takže novináři se tam pohodlně a rychle dostanou. Čas a peníze ušetřené sháněním „úžasného“ prostoru lze použít na přípravu co nejlepšího obsahu, který budou novináři považovat za zajímavý. A když už jsme u obsahu: zajímavým je myšleno pro novináře a lidi, kteří jejich články čtou! Takže zapomeňte na nablýskané marketingové fráze a claimy opěvující jedinečnost a unikátnost vašeho produktu či služby a podělte se o autentické informace ze své praxe, zajistěte aktuální výzkum k tématu nebo třeba pozvěte nezávislého odborníka, který nabídne kontext.
Stejné je to s časem. Čas novinářů je to nejcennější, co mají a pokud je o něj zbůhdarma připravíte, příště už k vám nepřijdou. Úvodní prezentace musí trvat maximálně třicet minut a dvacet je lepší varianta. Trvejte na tom a nedovolte klientům nic delšího.
A zábava na tiskovce? Měli jsme jednoho klienta, který se v práci rád bavil a myslím, že to bavilo i novináře. Když jsme například uváděli na trh rodinné tarify, tým klienta vystupoval kompletně oblečený a namaskovaný jako Adams Family. Pokud si ale chcete na tiskovce dělat nějakou bžundu, dělejte si ji sami ze sebe a nenuťte k ní novináře. Ti nepřišli, aby hráli ve vaší show.
SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW
Autorizace: Dají nám to přečíst?
Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?
„Reklama zadarmo“: Hledáme témata
Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.
Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!
Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.
Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?
Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.
Ohlédnutí do doby PRavěké
25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.
Home office? Samozřejmě!
V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.
Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“
Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.
Média jsou objektivní. Nebo ne?
Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.
Proč jsme podpořili knížku o PR
Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.
Image vytváří vše, co děláme
Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.
Krize z nedostatku informací
Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …
Nic to nechce, jen psát lehce
Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …