Uděláme tiskovku na poli, to tu ještě nebylo

Jedním z těžkých úkolů je neustále klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem, zato o něm žádný novinář v životě neslyšel a bude jej půl hodiny hledat.

Zdenka Učňová, Senior Account Director
7. února 2022
KomentářKlientEvent managementSkvělá akceMedia RelationsMedia trénink

Lepší je zvolit tradiční místo, které všichni znají a ideálně se u něj kříží trasy metra, nebo je tam bezproblémové parkování, takže novináři se tam pohodlně a rychle dostanou. Čas a peníze ušetřené sháněním „úžasného“ prostoru lze použít na přípravu co nejlepšího obsahu, který budou novináři považovat za zajímavý. A když už jsme u obsahu: zajímavým je myšleno pro novináře a lidi, kteří jejich články čtou! Takže zapomeňte na nablýskané marketingové fráze a claimy opěvující jedinečnost a unikátnost vašeho produktu či služby a podělte se o autentické informace ze své praxe, zajistěte aktuální výzkum k tématu nebo třeba pozvěte nezávislého odborníka, který nabídne kontext.

Stejné je to s časem. Čas novinářů je to nejcennější, co mají a pokud je o něj zbůhdarma připravíte, příště už k vám nepřijdou. Úvodní prezentace musí trvat maximálně třicet minut a dvacet je lepší varianta. Trvejte na tom a nedovolte klientům nic delšího.

A zábava na tiskovce? Měli jsme jednoho klienta, který se v práci rád bavil a myslím, že to bavilo i novináře. Když jsme například uváděli na trh rodinné tarify, tým klienta vystupoval kompletně oblečený a namaskovaný jako Adams Family. Pokud si ale chcete na tiskovce dělat nějakou bžundu, dělejte si ji sami ze sebe a nenuťte k ní novináře. Ti nepřišli, aby hráli ve vaší show.

SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

Radka Mlejnková
26. července 2021

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Michaela Procházková
25. března 2021

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Zdenka Učňová
7. února 2022

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Vojtěch Jurásek
20. července 2020

Ohlédnutí do doby PRavěké

25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.

Zorka Mašková
3. září 2018

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Martin Frýdl
2. prosince 2021

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Martin Frýdl
15. listopadu 2021

Proč jsme podpořili knížku o PR

Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.

Martin Frýdl
2. února 2020

Image vytváří vše, co děláme

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

Martin Frýdl
11. září 2017

Krize z nedostatku informací

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …

Jan Klíma
2. dubna 2018

Nic to nechce, jen psát lehce

Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …

Jan Klíma
7. července 2017

Miluj klienta svého! Nebo ne?

Malé zamyšlení nad vztahem klient – agentura. Jsou tací, kdo si myslí, že klienta musíš milovat, jinak tvá práce nebude stát za nic. Takže: musí to být láska?

Jan Klíma
22. května 2017