• Klienti & Případové studie
  • O nás
  • Kariéra
  • Myšlenky & komentáře
  • Kontakt
https://www.facebook.com/accpr.cz/ https://twitter.com/accprcz https://www.linkedin.com/company/ac&c-public-relations/ https://www.instagram.com/accpublicrelations/
EN

25 let aneb ohlédnutí do doby PRavěké

25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií. Dovede si dnes někdo představit, že jsme tehdy neměli mobily ani počítače? Jak jsme vlastně PR dělali?

Zorka Mašková, Key Account Manager
3. září 2018
PublishingEvent managementAccount managementKlient

Fotoarchiv v devadesatkach

Fotoarchiv v devadesátkách

Tiskové zprávy jsme psali na psacím stroji a nosili množit do kopírovacího centra. Vlastní kopírka bylo UFO – myslím, že tenkrát vážila asi tak půl tuny a stála milion korun. Kopie jsme pak kompletovali, sešívali a skládali do obálek. Fotografie nebo diapozitivy se nechávaly kopírovat ve fotolabu a přidávaly do obálek. Potom pěkně nadepsat jména, adresy, nalepit známku a šup na poštu.

Ta sláva, když jsme koupili první fax. A ještě větší sláva, když jsme za padesát tisíc koupili další, s pamětí na pár desítek čísel a možností rozesílat „tiskoše“ hromadně. Pak jsme měli software na faxování z počítače. Taky stál pár desítek tisíc. Každá redakce samozřejmě tenkrát měla jedno faxové číslo pro všechny....

V té době také nikdo z nás ani z novinářů neměl vlastní mobilní telefon. Sháněli jsme proto novináře na redakčních pevných linkách, schůzky plánovali několik dnů dopředu, vše bylo ale tak nějak klidnější, Informace plynuly podstatně pomaleji a věci měly svůj čas.

Ani nemusím říkat, jaký byl pro nás zázrak, když jsme měli první společný počítač... Tiskové zprávy jsme postupně začali posílat mailem... Jenomže v redakcích byl také nejdřív jeden společný email pro všechny redaktory.

Je pravda, že dřív byla spousta věcí mnohem náročnější a vyžadovala víc času. Dnes je práce s informacemi podstatně rychlejší a jednodušší. Skoro každý má přece internet v mobilu, kde si najde, co právě potřebuje. Možná proto si ale na druhu stranu řadu věcí nepamatujeme -  protože si cokoli kdykoliv můžeme vyhledat... Jenže běda, když pak náhodou nemáme signál – jsme ztraceni.

Co je ale důležité – komunikace nás bavila tehdy a baví nás i dnes. Její podstata se totiž nijak nemění.

POŠLETE TO DÁL
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

Radka Mlejnková
26. července 2021

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Michaela Procházková
25. března 2021

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Zdenka Učňová
7. února 2022

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Vojtěch Jurásek
20. července 2020

Ohlédnutí do doby PRavěké

25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.

Zorka Mašková
3. září 2018

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Martin Frýdl
2. prosince 2021

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Martin Frýdl
15. listopadu 2021

Proč jsme podpořili knížku o PR

Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.

Martin Frýdl
2. února 2020

Image vytváří vše, co děláme

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

Martin Frýdl
11. září 2017

Krize z nedostatku informací

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …

Jan Klíma
2. dubna 2018

Nic to nechce, jen psát lehce

Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …

Jan Klíma
7. července 2017

Miluj klienta svého! Nebo ne?

Malé zamyšlení nad vztahem klient – agentura. Jsou tací, kdo si myslí, že klienta musíš milovat, jinak tvá práce nebude stát za nic. Takže: musí to být láska?

Jan Klíma
22. května 2017
MYŠLENKY & KOMENTÁŘE
CO SE U NÁS PRÁVĚ DĚJE

Zajímá vás, jak vypadá naše práce? Jak praví klasik, jedna fotka vydá za tisíc slov. Podívejte se, co právě děláme.

Máme pro vás report z letošních cen Lemur. Je Máme pro vás report z letošních cen Lemur. Je to vždycky takový lakmusový papírek PR trhu a konkurence na něm. 
Abychom to jednoduše shrnuli, konkurence roste. Je vidět, že relativně nové a menší agentury se snaží ze všech sil prosadit. Do oboru také nakukují agentury z jiných oborů – hlásí se kreativní nebo social projekty s přesahem do PR. Vidět chtějí být také komunikační týmy zadavatelů, které si kampaně dělají interně. 
My jsme si odnesli pět cen ze šesti našich projektů na shortlistech a celkově jsme do počtu ocenění byli na třetím místě ze všech přihlašovatelů. Posbírali jsme druhá a třetí místa. Zlato letos chybí, ale i tak je to pro nás velký úspěch. Vlastně, když se podíváte na výsledky, tak trochu jsme letos drželi obrannou Maginotovu linii za velké agentury.
Získali jsme ocenění za projekty pro Kofolu a Generali Českou. V týmech těchto klientů jsou skvělí lidé, se kterými se nám moc dobře spolupracuje. A to je vždycky základ, aby mohla PR agentura odvádět dobrou práci.🖤
•
#prwork #lemur2022 #cenypr #dreamteams #jsmeaccpr
Znáte funkční vody? Je to trend, který ve svě Znáte funkční vody? Je to trend, který ve světě letí! Značce SEMTEX jsme pomohli uvést na český trh novou funkční vodu SEMTEX STREET WATER. Připravili jsme infografiku a spolu s ukázkou produktů ji osobně doručili médiím. Tak až budete mít příležitost, zkuste tuhle novinku taky!😎
•
#prwork #semtex #semtexstreetwater #semtex_energy #jsmeaccpr
Byl pozdní večer – první máj – večerní m Byl pozdní večer – první máj –
večerní máj – byl lásky čas….
A dál to znáte! S našim klientem KFC jsme se na vlnu romantiky naladili také. Náš víkendový plán je tedy jasný - pusa pod třešní a pak rovnou do KFC!❤
•
#prwork #kfc #kfcwithlove #prvnimaj #loveisintheair #jsmeaccpr
Naše kolegyně se podílely na přípravě tiskov Naše kolegyně se podílely na přípravě tiskové konference národní agentury pro podporu cestovního ruchu SLOVAKIA TRAVEL na Mezinárodní výstavě cestovního ruchu Holiday World & Region World 2022. Celá tiskovka se nesla v duchu jejich aktuální letní kampaně „DOVOLENÁ NA SLOVENSKU MÁ HODNĚ PLUSŮ“.
•
#prwork #pressconference #slovakiatravel #holidaywordl #regionworld #pvaletnany #jsmeaccpr
Za bezmála tři desítky let, co pracujeme pro im Za bezmála tři desítky let, co pracujeme pro importéra koncernu Volkswagen, jsme pomohli uvést na trh desítky vozů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA. Každá prezentace byla něčím zvláštní, zajímavá, inspirativní. Ale tu, kterou jsme dělali dneska pro nový Volkswagen Multivan, si budeme pamatovat hodně dlouho. Po nekonečné covidové pauze to totiž byla zase jednou „normální“ akce s tiskovkou, testovacími jízdami, spoustou novinářů. 

Není divu, že si ji Zorka s Míšou užily!🤩
•
#prwork #pressconference #volkswagen #volkswagenmultivan #jsmeaccpr
Spišskou borovičkou a virgin mojitem slavíme v  Spišskou borovičkou a virgin mojitem slavíme v Liptovsķém Mikuláši, kde děláme teambuilding pro našeho klienta Savencia.
•
#prwork #celebration #savencia #jsmeaccpr

Bělohorská 260/39
169 00 Praha 6 - Břevnov,
Česká republika

  • Klienti & Případové studie
  • O nás
  • Kariéra
  • Myšlenky & komentáře
  • Kontakt
paticka-mapa

© All Rights Reserved AC&C Public Relations 2022. Privacy policy. Sitemap.