• Klienti & Případové studie
  • O nás
  • Kariéra
  • Myšlenky & komentáře
  • Kontakt
https://www.facebook.com/accpr.cz/ https://twitter.com/accprcz https://www.linkedin.com/company/ac&c-public-relations/ https://www.instagram.com/accpublicrelations/
EN

25 let aneb ohlédnutí do doby PRavěké

25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií. Dovede si dnes někdo představit, že jsme tehdy neměli mobily ani počítače? Jak jsme vlastně PR dělali?

Zorka Mašková, Key Account Manager
3. září 2018

Fotoarchiv v devadesatkach

Fotoarchiv v devadesátkách

Tiskové zprávy jsme psali na psacím stroji a nosili množit do kopírovacího centra. Vlastní kopírka bylo UFO – myslím, že tenkrát vážila asi tak půl tuny a stála milion korun. Kopie jsme pak kompletovali, sešívali a skládali do obálek. Fotografie nebo diapozitivy se nechávaly kopírovat ve fotolabu a přidávaly do obálek. Potom pěkně nadepsat jména, adresy, nalepit známku a šup na poštu.

Ta sláva, když jsme koupili první fax. A ještě větší sláva, když jsme za padesát tisíc koupili další, s pamětí na pár desítek čísel a možností rozesílat „tiskoše“ hromadně. Pak jsme měli software na faxování z počítače. Taky stál pár desítek tisíc. Každá redakce samozřejmě tenkrát měla jedno faxové číslo pro všechny....

V té době také nikdo z nás ani z novinářů neměl vlastní mobilní telefon. Sháněli jsme proto novináře na redakčních pevných linkách, schůzky plánovali několik dnů dopředu, vše bylo ale tak nějak klidnější, Informace plynuly podstatně pomaleji a věci měly svůj čas.

Ani nemusím říkat, jaký byl pro nás zázrak, když jsme měli první společný počítač... Tiskové zprávy jsme postupně začali posílat mailem... Jenomže v redakcích byl také nejdřív jeden společný email pro všechny redaktory.

Je pravda, že dřív byla spousta věcí mnohem náročnější a vyžadovala víc času. Dnes je práce s informacemi podstatně rychlejší a jednodušší. Skoro každý má přece internet v mobilu, kde si najde, co právě potřebuje. Možná proto si ale na druhu stranu řadu věcí nepamatujeme -  protože si cokoli kdykoliv můžeme vyhledat... Jenže běda, když pak náhodou nemáme signál – jsme ztraceni.

Co je ale důležité – komunikace nás bavila tehdy a baví nás i dnes. Její podstata se totiž nijak nemění.

POŠLETE TO DÁL
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autor: Radka Mlejnková | 26. července 2021

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Autor: Michaela Procházková | 25. března 2021

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Autor: Zdenka Učňová | 7. února 2022

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Autor: Vojtěch Jurásek | 20. července 2020

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Ohlédnutí do doby PRavěké

Autor: Zorka Mašková | 3. září 2018

25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.

Home office? Samozřejmě!

Autor: Martin Frýdl | 6. června 2023

V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Autor: Martin Frýdl | 2. prosince 2021

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Autor: Martin Frýdl | 15. listopadu 2021

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Proč jsme podpořili knížku o PR

Autor: Martin Frýdl | 2. února 2020

Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.

Image vytváří vše, co děláme

Autor: Martin Frýdl | 11. září 2017

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

Krize z nedostatku informací

Autor: Jan Klíma | 2. dubna 2018

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …

Nic to nechce, jen psát lehce

Autor: Jan Klíma | 7. července 2017

Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …

MYŠLENKY & KOMENTÁŘE
CO SE U NÁS PRÁVĚ DĚJE

Zajímá vás, jak vypadá naše práce? Jak praví klasik, jedna fotka vydá za tisíc slov. Podívejte se, co právě děláme.

🚗 CUPRA je nejen sportovní, ale zároveň značka s originální a inovativní komunikací.

Přesvědčit se o tom mohli tisíce Pražanů i turistů při představení nového modelu CUPRA Terramar: 🌊Místo na silnici rychlé SUV z Barcelony brázdilo vody Vltavy, a to přímo pod oblouky Karlova mostu.

CUPRA totiž ve spolupráci s Brava Boats vytvořila FLOATING Terramar – speciální jachtařskou verzi své novinky a přivezla ji do Česka. 🏆Stali jsme se první zemí po Španělsku, kde se tento originální projekt představil.

Novináři, prodejci i veřejnost si tak mohli vychutnat netradiční „testovací jízdy“ i dechberoucí pohledy na starou Prahu z vodní hladiny – přes čelní sklo auta. Závěrečná CUPRA Night byla skvělým vyvrcholením.

Rádi jsme našeho klienta CUPRA při projektu podpořili a jsme nadšení, jak se akce povedla!

#CUPRA #Terramar #FLOATINGTerramar #Vltava #Innovation #Teamwork #JsmeACCPR
S naším klientem @audiczechrep jsme připravili S naším klientem @audiczechrep jsme připravili exkluzivní jízdní prezentaci nových modelů 🚗 Audi Q5 a Audi A6 e-tron pro vybrané novináře.

Z Prahy jsme se společně vydali na testovací jízdy až do srdce jižní Moravy – do unikátních prostor @gurdau_vinarstvi v Kurdějově, kde se design a technologie snoubily s architekturou, skvělým jídlem a výjimečnými víny.🍷

Děkujeme značce Audi za důvěru a možnost být součástí této elegantní akce, která spojila prémiový zážitek s čistou jízdní radostí. 👏 A velké díky také všem zúčastněným za skvělou atmosféru. Bylo nám potěšením.

#Audi #AudiCZ #Q5SUV #A6etron #jsmeaccpr
Březen jako měsíc finančního zdraví je sice Březen jako měsíc finančního zdraví je sice minulostí, ale péče o finance by měla být celoroční záležitostí!

Pro našeho dlouholetého klienta 💸 GSFT - Garanční systém finančního trhu jsme vytvořili kompletní edukativní kampaň, která vysvětluje, jak ochránit úspory a starat se o své finance. A ne, nejsou to jen nudné texty!

🔸Navrhli jsme nový web, kde lidé najdou všechny důležité informace přehledně na jednom místě.
🔸Natočili jsme sérii videí, která jednoduše vysvětlují, jak funguje pojištění vkladů a co dělat, když zkrachuje banka a zároveň nikoho neunudí k smrti.
🔸A teď přicházíme s komiksy, které zábavně znázorňují zásady finančního zdraví.

Na microsite "Jak to teda je", kterou jsme vytvořili pro Garanční systém finančního trhu, najdete interaktivní kvízy, kde si můžete otestovat svou finanční gramotnost – a zjistit, jestli jste spíš investiční guru, nebo král impulzních nákupů.

Tak co, troufnete si? 💫 Vyzkoušejte si kvíz na www.jaktotedaje.cz

#jsmeaccpr #GSFT #jaktotedaje
Legendární Kofola slaví 65 let od svého vzniku Legendární Kofola slaví 65 let od svého vzniku. 🎂

Za tu dobu si ji zamilovaly desítky milionů zákazníků – doslova 4 generace Čechů a Slováků.

A my jsme hrdí na to, že již šestým rokem pro tento lovebrand můžeme poskytovat naše PR služby!

🌿 S radostí sdílíme tematické video, které představuje příběh Kofoly a ukazuje, jak široká je rodina jejich produktů!

Vše nejlepší!

https://www.youtube.com/watch?v=JO6Yg1YWB_s

#jsmeaccpr #Kofola #Kofola65let
V PR je vždy obrovskou přidanou hodnotou, když V PR je vždy obrovskou přidanou hodnotou, když je CEO vašeho klienta inspirativní člověk, který přináší zajímavý příběh a má co říct.

Přesně takovou ženou je Denisa Materová, která již rok a půl stojí v čele strojírenského gigantu 🛠️ Promet Group. Původně rodinná firma se za 30 let stala stabilní společností věnující se strojírenství, metalurgii i inženýringu – dodává autodíly do světových automobilek, podílela se na stavbě Sky Bridge a spoluvlastní Tatru nebo chorvatského výrobce nákladních vagónů Duro Dakovic. 

🗞️ Denisa Materová byla v uplynulých dnech vyhlášena jednou z TOP ŽEN Česka a rozhovor s ní jste si mohli přečíst i na titulce @hospodarky.

Moc gratulujeme!

#jsmeaccpr #prometgroup
S potěšením jsme pozvali řadu významných mot S potěšením jsme pozvali řadu významných motoristických novinářů na slavnostní otevření showroomu CUPRA Garage PYRAMIDA Průhonice, kde měli možnost zažít atmosféru plnou emocí a sofistikovaného designu. 
Ve výjimečné atmosféře exkluzivního prostoru se přítomným představila i novinka značky CUPRA Terramar.

#cupra #cupraterramar #pr #jsmeaccpr

Bělohorská 260/39
169 00 Praha 6 - Břevnov,
Česká republika

  • Klienti & Případové studie
  • O nás
  • Kariéra
  • Myšlenky & komentáře
  • Kontakt
paticka-mapa

© All Rights Reserved AC&C Public Relations 2024. Privacy policy. Sitemap.