Nabízíme vám (a pár dalším médiím) exkluzivní rozhovor

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to?

Martin Frýdl, Executive Partner
2. prosince 2021
KomentářKlientMedia RelationsMedia trénink

Za prvé si musíte vybrat tituly, které si nekonkurují. Mix může vypadat následovně: rozhovor vyjde v určitý den ve vybraném deníku, v ten samý den má vašeho hosta v byznysovém pořadu nějaká televize a třeba za pár týdnů ještě vyjde povídání v oborovém měsíčníku. Každému ale musíte pro rozhovor nabídnout trochu jiný úhel pohledu. Jeden může být o tom, co si v centrále myslí o českém trhu, další spíš lifestylový, jaké to je být manažerem globální korporace, a třetí do hloubky o technikáliích příslušného oboru. Co je ale důležité: všem novinářům musíte od začátku jasně povědět, že rozhovor nabízíte i jinam, a dohodnout se s nimi, jestli to je tak OK.

A historka z natáčení? Dodnes mám v paměti situaci, kdy jsem slíbil exkluzivní rozhovor s odhalením velké transakce Hospodářským novinám, příslušný redaktor nám v pátek věnoval svůj čas, v úterý měl rozhovor vyjít, a v pondělí ráno mně volali z HN, jestli jsme se nezbláznili, že to vyšlo v týdeníku Euro. Nakonec jsme zjistili, že na transakci pracovala jedna poradenská společnost, a ta zaúkolovala své „píáry“, aniž se obtěžovala našemu klientovi a nám cokoliv povědět.

SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autor: Radka Mlejnková | 26. července 2021

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Autor: Michaela Procházková | 25. března 2021

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Autor: Zdenka Učňová | 7. února 2022

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Autor: Vojtěch Jurásek | 20. července 2020

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Autor: Martin Frýdl | 2. prosince 2021

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Autor: Martin Frýdl | 15. listopadu 2021

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Image vytváří vše, co děláme

Autor: Martin Frýdl | 11. září 2017

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

Krize z nedostatku informací

Autor: Jan Klíma | 2. dubna 2018

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …