Nabízíme vám (a pár dalším médiím) exkluzivní rozhovor
Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to?

Martin Frýdl, Executive Partner
2. prosince 2021
Media RelationsMedia tréninkKomentářKlient
Za prvé si musíte vybrat tituly, které si nekonkurují. Mix může vypadat následovně: rozhovor vyjde v určitý den ve vybraném deníku, v ten samý den má vašeho hosta v byznysovém pořadu nějaká televize a třeba za pár týdnů ještě vyjde povídání v oborovém měsíčníku. Každému ale musíte pro rozhovor nabídnout trochu jiný úhel pohledu. Jeden může být o tom, co si v centrále myslí o českém trhu, další spíš lifestylový, jaké to je být manažerem globální korporace, a třetí do hloubky o technikáliích příslušného oboru. Co je ale důležité: všem novinářům musíte od začátku jasně povědět, že rozhovor nabízíte i jinam, a dohodnout se s nimi, jestli to je tak OK.
A historka z natáčení? Dodnes mám v paměti situaci, kdy jsem slíbil exkluzivní rozhovor s odhalením velké transakce Hospodářským novinám, příslušný redaktor nám v pátek věnoval svůj čas, v úterý měl rozhovor vyjít, a v pondělí ráno mně volali z HN, jestli jsme se nezbláznili, že to vyšlo v týdeníku Euro. Nakonec jsme zjistili, že na transakci pracovala jedna poradenská společnost, a ta zaúkolovala své „píáry“, aniž se obtěžovala našemu klientovi a nám cokoliv povědět.