• Klienti & Případové studie
  • O nás
  • Kariéra
  • Myšlenky & komentáře
  • Kontakt
https://www.facebook.com/accpr.cz/ https://twitter.com/accprcz https://www.linkedin.com/company/ac&c-public-relations/ https://www.instagram.com/accpublicrelations/
EN

Jak to chodí v redakci, aneb proč jsme podpořili knížku o PR

Jak to chodí v redakci, aneb proč jsme podpořili knížku o PR

Martin Frýdl, Executive Partner
2. února 2020
Account managementKlientMedia RelationsKomentář

Náš první krok u nového klienta proto bývá na první pohled triviální školení „Jak to funguje v redakci“. Pro lidi sedící proti nám je obrovské překvapení dozvědět se, jak novinář pracuje, jaké informace chce a proč. A jaké informace ho naopak vůbec nezajímají.

Spousta manažerů má totiž dojem, že média jsou servis, který dychtivě čeká, až jim pošleme informace. A když je informace nezajímavá, úkolem agentury je „nějak ji do médií dostat“. Je to někdy sisyfovský úkol klientům vysvětlit, že podstatou naší práce není nabízet novinářům témata, která jejich čtenáře nezajímají (třeba že „slavíme již rok a 233 dnů na českém trhu“). A naopak vysvětlit, že je nutné nacházet témata, která lidé chtějí číst – protože to je jediné měřítko, proč by si je od nás měl novinář „koupit“.

Lidé mimo média mívají pocit, že jsou zákazníky novinářů. Nechápou, že zákazníkem jsou naopak média a my jim musíme nabídnout přesně takový produkt, který potřebují. Otočit tohle vnímání bývá dlouhý a bolestný proces. Kniha pod titulem P.R. ciny, kterou vydal bývalý novinář a odborník na komunikaci Bohuslav Bohuněk, v tom určitě pomůže. Měli by ji číst nejen lidé pracující v PR, studující tohoto oboru, ale také každý manažer, který s médii jakkoliv přichází do styku. A koneckonců i široká veřejnost. Protože pomůže každému, kdo o to má zájem, pochopit, jak v praxi fungují média. A to všichni v této zemi potřebujeme. Proto jsme vydání knihy jako hlavní partner podpořili

POŠLETE TO DÁL
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autor: Radka Mlejnková | 26. července 2021

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Autor: Michaela Procházková | 25. března 2021

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Autor: Zdenka Učňová | 7. února 2022

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Autor: Vojtěch Jurásek | 20. července 2020

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Ohlédnutí do doby PRavěké

Autor: Zorka Mašková | 3. září 2018

25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Autor: Martin Frýdl | 2. prosince 2021

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Autor: Martin Frýdl | 15. listopadu 2021

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Proč jsme podpořili knížku o PR

Autor: Martin Frýdl | 2. února 2020

Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.

Image vytváří vše, co děláme

Autor: Martin Frýdl | 11. září 2017

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

Krize z nedostatku informací

Autor: Jan Klíma | 2. dubna 2018

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …

Nic to nechce, jen psát lehce

Autor: Jan Klíma | 7. července 2017

Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …

Miluj klienta svého! Nebo ne?

Autor: Jan Klíma | 22. května 2017

Malé zamyšlení nad vztahem klient – agentura. Jsou tací, kdo si myslí, že klienta musíš milovat, jinak tvá práce nebude stát za nic. Takže: musí to být láska?

MYŠLENKY & KOMENTÁŘE
CO SE U NÁS PRÁVĚ DĚJE

Zajímá vás, jak vypadá naše práce? Jak praví klasik, jedna fotka vydá za tisíc slov. Podívejte se, co právě děláme.

Something is wrong.
Instagram token error.

Bělohorská 260/39
169 00 Praha 6 - Břevnov,
Česká republika

  • Klienti & Případové studie
  • O nás
  • Kariéra
  • Myšlenky & komentáře
  • Kontakt
paticka-mapa

© All Rights Reserved AC&C Public Relations 2022. Privacy policy. Sitemap.