Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj komunikace.

Vojtěch Jurásek, Account Director
20. července 2020
KomentářKlientMedia RelationsMedia trénink

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj komunikace (pokud nejste jedna z největších automobilek, která vydává jak na běžícím pásu zprávy o nových modelech, jejich motorizacích či akčních slevách – což jsou témata, která relevantní novináře zajímají a tisknou je). Tiskové zprávy si interně dělíme následovně:

„Pecka“ (odhadem 2 procenta) – zkuste k tomu vymyslet nějakou super kreativní rozesílku, zavolejte předem pár známým novinářům, že budete vydávat věc, kterou by neměli minout, prostě z toho vyždímejte, co se dá. Obvykle to vyjde a publicita je nadprůměrná.

„To by mohlo novináře zajímat“ (8 procent) – pošlete na relevantní novináře. Část jich to použije hned, část schová na později, třeba jako podklad pro trendový text.

„Aby o nás věděli“ (10 procent) – řekněte klientovi, že to asi novináři nevydají, ale je to pro ně relevantní zajímavá informace, kterou si doplní obrázek o firmě a někam si ji založí (ti s dobrou pamětí si na ni můžou v případě potřeby vzpomenout). A pošlete umírněně jen těm, kteří se o obor do hloubky zajímají.

„K ničemu“ (80 procent) – snažte se vysvětlit, že s tímhle je lepší novináře neotravovat. Až to totiž budete příště vydávat něco zajímavého a důležitého, mohlo by se stát, že to novinář bude automaticky považovat za spam a rovnou smaže.

SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

Radka Mlejnková
26. července 2021

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Michaela Procházková
25. března 2021

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Zdenka Učňová
7. února 2022

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Vojtěch Jurásek
20. července 2020

Ohlédnutí do doby PRavěké

25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.

Zorka Mašková
3. září 2018

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Martin Frýdl
2. prosince 2021

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Martin Frýdl
15. listopadu 2021

Proč jsme podpořili knížku o PR

Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.

Martin Frýdl
2. února 2020

Image vytváří vše, co děláme

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

Martin Frýdl
11. září 2017

Krize z nedostatku informací

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …

Jan Klíma
2. dubna 2018

Nic to nechce, jen psát lehce

Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …

Jan Klíma
7. července 2017

Miluj klienta svého! Nebo ne?

Malé zamyšlení nad vztahem klient – agentura. Jsou tací, kdo si myslí, že klienta musíš milovat, jinak tvá práce nebude stát za nic. Takže: musí to být láska?

Jan Klíma
22. května 2017