Image vytváří vše, co děláme

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád jednoduché.

Martin Frydl, Executive Partner
11. září 2017
Politické PR

Ministři české vlády minulý týden jednali kromě jiného o náhradě škod pro zemědělce po jarních mrazech. Zkuste si tipnout, který z následujících hypotetických novinových titulků k jejich lednickému setkání by spíš odpovídal realitě: „Česká vláda dnes zasedá na zámku v Lednici“ nebo „Česká vláda dnes zasedá na Zahradnické fakultě Mendelovy univerzity v Lednici“? Samozřejmě by to byl ten první. Bohužel.

Je to drobnost, která ovšem zapadá do celkové skládačky. Skládačky toho, že čeští politici postrádají kontakt s realitou a neuvědomují si, že cokoliv činí, je také jejich PR. Ne, já ministrům opravdu nezávidím, že zasedají na zámku. Jen říkám, že jejich voliči by jistě ocenili, kdyby zašli na univerzitu a půjčili si tam jednu zasedačku. A třeba by přitom prohodili pár slov se studenty.

Jenže tak je to u nás se vším – v politicích jako by stále přežíval duch Rakouska-Uherska. Česká ministerstva sídlí v nejdražších budovách v centru Prahy, namísto aby si našla moderní objekty v rozumné dostupnosti na periferii a drahé budovy v centru by se prodaly. Že je to hloupost? Proč? Vzpomínám si na jednu svou novinářskou cestu s vládní delegací do Izraele. Ministerstvo sídlilo na periferii v objektu v podstatě sestaveném z unimo buněk. A šlo to. U nás? Třeba hejtmanství pro Středočeský kraj zabralo historickou budovu na lukrativním místě ve Zborovské ulici. Raději se neptám, kolik stála rekonstrukce. Další promarněná šance.

Nizozemský premiér nejezdí do práce v limuzíně s modrým majáčkem, jezdí na kole. Ale náš premiér neumí vyslovit větu pochopitelnou pro průměrného voliče. Naši politici mají plnou pusu dobra pro obyčejného člověka, jenže když tu pusu zavřou a začnou konat, z jejich činů je evidentní, že jejich slova jsou pouze Potěmkinova vesnice.

Politické strany stále nechápou, že součástí komunikace nejsou jen slova na kameru, videa na Facebooku a předvolební billboardy v ulicích. Image každého z nás vytváří vše, co děláme. Každý okamžik našeho chování, každé naše drobné rozhodnutí. Z nich se skládá celkový obrázek pro naše okolí. Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s vyhrnutými rukávy v této zemi pořád jednoduché.

SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Zdenka Učňová
7. února 2022

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Martin Frýdl
2. prosince 2021

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Martin Frýdl
15. listopadu 2021

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

Radka Mlejnková
26. července 2021

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Michaela Procházková
25. března 2021

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Vojtěch Jurásek
20. července 2020

Proč jsme podpořili knížku o PR

Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.

Martin Frýdl
2. února 2020

Ohlédnutí do doby PRavěké

25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.

Zorka Mašková
3. září 2018

Krize z nedostatku informací

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …

Jan Klíma
2. dubna 2018

Ester má ráda teplíčko v botách

Ondřej Bank jako člen trenérského týmu je jedním ze strůjců fantastického úspěchu Ester Ledecké na olympiádě v Jižní Koreji. Mluvili jsme nejen o tom.

Jan Klíma
14. března 2018

Image vytváří vše, co děláme

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

Martin Frýdl
11. září 2017

Nic to nechce, jen psát lehce

Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …

Jan Klíma
7. července 2017