Image vytváří vše, co děláme

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád jednoduché.

Martin Frýdl

Martin Frydl, Executive Partner
11. září 2017
Politické PR

Ministři české vlády minulý týden jednali kromě jiného o náhradě škod pro zemědělce po jarních mrazech. Zkuste si tipnout, který z následujících hypotetických novinových titulků k jejich lednickému setkání by spíš odpovídal realitě: „Česká vláda dnes zasedá na zámku v Lednici“ nebo „Česká vláda dnes zasedá na Zahradnické fakultě Mendelovy univerzity v Lednici“? Samozřejmě by to byl ten první. Bohužel.

Je to drobnost, která ovšem zapadá do celkové skládačky. Skládačky toho, že čeští politici postrádají kontakt s realitou a neuvědomují si, že cokoliv činí, je také jejich PR. Ne, já ministrům opravdu nezávidím, že zasedají na zámku. Jen říkám, že jejich voliči by jistě ocenili, kdyby zašli na univerzitu a půjčili si tam jednu zasedačku. A třeba by přitom prohodili pár slov se studenty.

Jenže tak je to u nás se vším – v politicích jako by stále přežíval duch Rakouska-Uherska. Česká ministerstva sídlí v nejdražších budovách v centru Prahy, namísto aby si našla moderní objekty v rozumné dostupnosti na periferii a drahé budovy v centru by se prodaly. Že je to hloupost? Proč? Vzpomínám si na jednu svou novinářskou cestu s vládní delegací do Izraele. Ministerstvo sídlilo na periferii v objektu v podstatě sestaveném z unimo buněk. A šlo to. U nás? Třeba hejtmanství pro Středočeský kraj zabralo historickou budovu na lukrativním místě ve Zborovské ulici. Raději se neptám, kolik stála rekonstrukce. Další promarněná šance.

Nizozemský premiér nejezdí do práce v limuzíně s modrým majáčkem, jezdí na kole. Ale náš premiér neumí vyslovit větu pochopitelnou pro průměrného voliče. Naši politici mají plnou pusu dobra pro obyčejného člověka, jenže když tu pusu zavřou a začnou konat, z jejich činů je evidentní, že jejich slova jsou pouze Potěmkinova vesnice.

Politické strany stále nechápou, že součástí komunikace nejsou jen slova na kameru, videa na Facebooku a předvolební billboardy v ulicích. Image každého z nás vytváří vše, co děláme. Každý okamžik našeho chování, každé naše drobné rozhodnutí. Z nich se skládá celkový obrázek pro naše okolí. Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s vyhrnutými rukávy v této zemi pořád jednoduché.

SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Být dobrým zaměstnavatelem

Osvícení zaměstnavatelé employer branding nezanedbávají ani v PR, a to ani v době, kdy je potenciálních zaměstnanců (zdánlivě) dost.

Markéta Kaclová
24. července 2018
Markéta Kaclová

Dělat event v létě: zn. Ideál

Teplé letní dny jsou jako stvořené pro příjemné akce na čerstvém vzduchu. Na co si dát pozor, aby vaši hosté z nich domů odjížděli spokojeni?

Sylvie Sekyrová
20. května 2018
Sylvie Sekyrová

Krize z nedostatku informací

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, co se vlastně stalo.

Jan Klíma
2. dubna 2018
Jan Klíma

Ester má ráda teplíčko v botách

Ondřej Bank je jedním ze strůjců fantastického úspěchu Ester Ledecké na olympiádě v Jižní Koreji. Mluvili jsme nejen o tom.

Jan Klíma
14. března 2018
Jan Klíma

Image vytváří vše, co děláme

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád jednoduché.

Martin Frýdl
11. září 2017
Martin Frýdl

10 i více způsobů, jak zazdít event

Stejně jako existuje řada možností, jak z průměrného eventu udělat „bombu“, k dispozici je též mnoho způsobů, jak jej totálně „zazdít“.

Sylvie Sekyrová
26. července 2017
Sylvie Sekyrová

Nic to nechce, jen psát lehce

Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět?

Jan Klíma
7. července 2017
Jan Klíma

Miluj klienta svého!

Malé zamyšlení nad vztahem klient – agentura. Jsou tací, kdo si myslí, že klienta musíš milovat, jinak tvá práce nebude stát za nic. Takže: musí to být láska? Anebo to přece jen není nutné?

Jan Klíma
22. května 2017
Jan Klíma

Obsah pod Křišťálovou lupou

Když se v jedné anketě potká youtuber a bavič s úspěšným podnikatelem v nejlepších letech, který publicitu příliš nevyhledává…

Ivo Minařík
19. prosince 2016
Ivo Minařík