• Klienti & Případové studie
  • O nás
  • Kariéra
  • Myšlenky & komentáře
  • Kontakt
https://www.facebook.com/accpr.cz/ https://twitter.com/accprcz https://www.linkedin.com/company/ac&c-public-relations/ https://www.instagram.com/accpublicrelations/
EN

Miluj klienta svého!

Anebo to přece jen není nutné?

Jan Klíma, Managing Partner
22. května 2017
KomentářAccount managementLáskaKlient

PR specialista může dobře zastupovat jen projekty, které miluje, myslí si Eva Samšuková ve svém sloupku v MAM číslo 19/2017. Jen tehdy je totiž schopen dodat ty správné výsledky.

Jestliže ale máte dělat PR třeba pro kečupy nebo dámské vložky, jděte od toho raději pryč, protože váš nedostatek entusziasmu se musí nutně projevit na chabém výkonu komunikace. Najděte si raději jiného klienta, radí.

Líbí se mi její nadšení a vlastně jí trochu závidím. Stejně jako záviděl profesor v letité lékařské historce mladé studentce, která – byvši dotázána na léčbu jisté choulostivé části mužského těla – odpověděla: „Měkké tkáně bych odpreparovala a kost bych oddělila pilkou“. Profesor se zasnil: „Milá kolegyně, anatomii jste sice zapomněla dokonale, ale jinak musíte mít v životě fantastické štěstí!“

Je určitě skvělé, pokud takové štěstí máme i v naší branži a klienti nebo produkty jsou zároveň našimi love brands.

Ale kolik takových ve svém portfoliu běžná agentura má? Daleko častěji pracujeme pro ty „kečupy a vložky“. Určitě bych nebyl rád, kdyby někdo z mých spolupracovníků nechtěl pracovat pro klienta jen proto, že se s ním nedokáže emocionálně ztotožnit.

Je-li to solidní a slušná firma s dobrými produkty, zavrhovat ji jenom proto, že mě nenadchne?

To si může dovolit jen málokterý podnikatel.

Klient si nás najímá proto, abychom mu pomohli podívat se na jeho problém z kritického nadhledu a navrhli profesionální komunikaci, na kterou nemá kapacity nebo know-how. Radit někomu z růžového obláčku zamilovanosti také může vést k velké deziluzi.

Takže spíš než lásku bych fungující vztah klient–agentura popsal jako manželství po pěti letech: víme o sobě skoro všechno, občas se porafáme, ale pokud nám to jinak klape, umíme si pomoci a poradit. A ještě se k tomu můžeme mít rádi.

(Psáno pro Marketing & Média)

POŠLETE TO DÁL
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Home office? Samozřejmě!

Autor: Martin Frýdl | 6. června 2023

V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Autor: Zdenka Učňová | 7. února 2022

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Autor: Martin Frýdl | 2. prosince 2021

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Autor: Martin Frýdl | 15. listopadu 2021

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autor: Radka Mlejnková | 26. července 2021

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Autor: Michaela Procházková | 25. března 2021

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Autor: Vojtěch Jurásek | 20. července 2020

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Proč jsme podpořili knížku o PR

Autor: Martin Frýdl | 2. února 2020

Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.

Ohlédnutí do doby PRavěké

Autor: Zorka Mašková | 3. září 2018

25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.

Krize z nedostatku informací

Autor: Jan Klíma | 2. dubna 2018

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …

Ester má ráda teplíčko v botách

Autor: Jan Klíma | 14. března 2018

Ondřej Bank jako člen trenérského týmu je jedním ze strůjců fantastického úspěchu Ester Ledecké na olympiádě v Jižní Koreji. Mluvili jsme nejen o tom.

Image vytváří vše, co děláme

Autor: Martin Frýdl | 11. září 2017

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

MYŠLENKY & KOMENTÁŘE
CO SE U NÁS PRÁVĚ DĚJE

Zajímá vás, jak vypadá naše práce? Jak praví klasik, jedna fotka vydá za tisíc slov. Podívejte se, co právě děláme.

Something is wrong.
Instagram token error.

Bělohorská 260/39
169 00 Praha 6 - Břevnov,
Česká republika

  • Klienti & Případové studie
  • O nás
  • Kariéra
  • Myšlenky & komentáře
  • Kontakt
paticka-mapa

© All Rights Reserved AC&C Public Relations 2022. Privacy policy. Sitemap.